“The Real Housewives” και άλλοι μύθοι για την Πλαστική Χειρουργική

Τηλεοπτικά αστέρια, όπως οι “The Real Housewives”, έχουν έρθει για να κυριαρχήσουν στον τομέα της αισθητικής χειρουργικής. “Τεντωμένα, φουσκωμένα, αφύσικα”, αυτή είναι η αντίληψη τους για την αισθητική χειρουργική, η οποία επηρεάζεται όχι μόνο από την προσωπικότητα τους, αλλά και από την ματαιοδοξία τους.

Στην πραγματικότητα, οι “Real Housewives” είναι περίπου τόσο τυπικοί ασθενείς της πλαστικής χειρουργικής, όσο είναι και τυπικές νοικοκυρές. Ποιες όμως έχουν υποβληθεί σε κάποια επέμβαση και γιατί;

Μια προσεκτική ματιά σε ορισμένα γεγονότα, μπορεί να σας δώσει την πραγματική εικόνα τους, η οποία δεν είναι ίδια με αυτή που βλέπετε στην τηλεόραση.

Άντρες και πλαστική χειρουργική

Οι άνδρες σχετίζονται τόσο με την πλαστική χειρουργική, όσο οι γυναίκες με τα εμφυτεύματα στήθους και τα σαρκώδη χείλη. Είναι πλέον γεγονός, ότι η αισθητική χειρουργική έχει γίνει unisex.

Ο αριθμός των ανδρών ασθενών της πλαστικής χειρουργικής, έχει εκτοξευθεί κατά 106% μεταξύ του 2007 και του 2012, σύμφωνα με τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία της Αμερικανικής Εταιρείας Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής.

Σύμφωνα με αυτά, οι πιο δημοφιλείς χειρουργικές επεμβάσεις μεταξύ των ανδρών περιλαμβάνουν την λιποαναρρόφηση,την ρινοπλαστική, την βλεφαροπλαστική, την επέμβαση για την μείωση της γυναικομαστίας, και την ωτοπλαστική.

Η άνοδος στους άνδρες ασθενείς, δεν περιορίζεται μόνο σε αυτούς που έχουν χρήματα για να ξοδέψουν. Πηγαίνοντας σε ένα MEDSPA, οι άνδρες θα αναζητήσουν όλο και πιο συχνά μη επεμβατικές θεραπείες, για να βελτιώσουν την εμφάνισή τους.

Σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από την Αμερικανική εταιρία των Πλαστικών Χειρούργων,πάνω από 350.000 θεραπείες Botox, 126.000 θεραπείες αποτρίχωσης με λέιζερ και σχεδόν το 20% μη επεμβατικών θεραπειών διαμόρφωσης περιγράμματος του σώματος (όπως, Liposonix , Coolsuclpting, exilis), που εκτελέστηκαν στις ΗΠΑ κατά το 2012, αντιπροσωπεύουν τους άντρες ασθενείς.

Οι άνδρες αποτελούν έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της αγοράς, σχετικά με την φροντίδα του δέρματος. Παρόλο που οι διαφημίσεις μιλούν για “ανθρώπους με απαλό και μεταξένιο δέρμα που κρύβονται”, το μάρκετινγκ τους ορίζει ως “νέους καταναλωτές ομορφιάς”.

Οι αναλυτές έχουν επισημάνει την ανάγκη των αντρών να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά εργασίας μετά την ύφεση. Έτσι είναι φυσιολογικό να έρχονται αντιμέτωποι με λιγότερες θέσεις εργασίας και να ανταγωνίζονται ένα νεώτερο, υψηλότερου μορφωτικού επίπεδου εργατικό δυναμικό.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι άνδρες, είναι ιδιαίτερα καταφατικοί, στο να στραφούν προς την αισθητική χειρουργική, έτσι ώστε να μην μείνουν έξω από το παιχνίδι λόγω ηλικίας.

Υγεία και Ομορφιά

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι όλο και περισσότεροι άνδρες και γυναίκες, βλέπουν το πως δείχνουν, ως μια αντανάκλαση της συνολικής τους υγείας.

Πέρα από την επιδίωξη της τελειότητας ή ακόμα χειρότερα, την αισθητική αθανασία, οι άνθρωποι αναζητούν την αισθητική ιατρική ως φάρμακο. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Προσώπου, ο ασθενής σήμερα βλέπει την πλαστική χειρουργική, ως μια προέκταση της προσωπικής του υγιεινής.

Πράγματι, μια έρευνα που έγινε από το Accent Health, τρεις στους πέντε ασθενείς πιστεύουν, ότι το να δείχνουν όσο καλύτεροι γίνεται, επηρεάζει την συνολική τους υγεία.

Ο αριθμός αυτός είναι ακόμη υψηλότερος μεταξύ των ερωτηθέντων, που θεωρούν ότι φροντίζουν για την υγεία τους.

Παρόλο που μια νέα ευρωπαϊκή μελέτη ανακοίνωσε, ότι οι ασθενείς της πλαστικής χειρουργικής, γενικά αναφέρουν μια ώθηση στην αυτοπεποίθηση τους και το ότι απολαμβάνουν περισσότερο την ζωή τους, η σύγχρονη σύνδεση μεταξύ της υγείας και της εμφάνισης έχει να κάνει λιγότερο με την ψυχολογία τους και περισσότερο με μια κουλτούρα, στην οποία οι ασθενείς αισθάνονται το δικαίωμα και την ικανότητα να έχουν τον πλήρη έλεγχο της υγείας τους, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.

Δεν είναι μόνο οι ασθενείς, αλλά και η αισθητική βιομηχανία και οι κλινικές πλαστικής χειρουργικής στηρίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, σε μια πολυλογία “υγείας και ευεξίας”. Σημαντικό γεγονός διαδραματίζει, ότι οι νέες τεχνολογίες καθιστούν τις διαδικασίες όλο και πιο προσιτές και προσβάσιμες,ορίζοντάς τες σε μια τυπική φροντίδα των εαυτών μας.

Η άνοδος της προσαρμοσμένης αισθητικής ιατρικής

Εκτός από τους πολιτιστικούς παράγοντες, τα δημογραφικά μεταμορφώνουν το πρόσωπο της αισθητικής χειρουργικής.

Γι αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, η αύξηση του αριθμού των εθνοτήτων, που αναζητούν την πλαστική χειρουργική. Με βάση τις πληροφορίες,που συλλέγονται από τα μέλη της Αμερικανικής Εταιρείας Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής, οι εθνικιστικές μειονότητες αντιπροσώπευαν περίπου το ένα πέμπτο όλων των πλαστικών επεμβάσεων στις ΗΠΑ το 2012.

Τα αποτελέσματα όμως δείχνουν, ότι δεν αναζήτησαν την ομοιότητα με κάποιο πρόσωπο. Οι επαγγελματίες πλαστικοί χειρούργοι στηρίζουν την επιθυμία των ασθενών τους, να μοιάζουν με τον εαυτό τους μετά την επέμβαση, σε σύγκριση με τις πιο μετασχηματιστικές φιλοδοξίες των περασμένων δεκαετιών.

Καθώς το Google και το WebMD διαθέτουν πλέον μια πιο τεκμηριωμένη βάση ασθενών, οι ειδικοί αναφέρουν ότι η ζήτηση του “να μοιάζουν με κάποιον άλλο” έχει μειωθεί δραματικά.

Πράγματι, οι εκθέσεις της AAFPRS αναφέρουν, ότι τα μέλη της AAFPRS για το 2012, παρατήρησαν μια μείωση στη ζήτηση των χαρακτηριστικών των διασημοτήτων, ενώ μόλις ένα 7% των ασθενών τα αναζήτησαν.

Θετικό είναι το γεγονός, ότι το 53% των ασθενών ενδιαφέρθηκε να διορθώσει μια συγκεκριμένη περιοχή και σχεδόν το 30% ζήτησε την επέμβαση με το όνομα της.

Νεολαία και πλαστική χειρουργική

Η αύξηση της πλαστικής χειρουργικής σε νεότερους ασθενείς, είναι κάτι πιο περίπλοκο από ότι ακούγεται.

Πολλοί νέοι μεταξύ 25 και 30 στρέφονται προς μη επεμβατικές και προληπτικές θεραπείες. Αυτό οδήγησε πολλά παιδιά και εφήβους στο δρόμο της αισθητικής ιατρικής. Οι νέοι αυτοί ασθενείς, συχνά θέλουν να θεραπεύσουν, σημαντικές ασυμμετρίες ακόμη και παραμορφώσεις, που επηρεάζουν την κοινωνική τους ζωή.

Τα δεδομένα της AAFPRS εκτιμούν, ότι το 76% των παιδιών και των εφήβων, αναζητούν τις πλαστικές χειρουργικές επεμβάσεις σε εμφανή σημεία όπως το πρόσωπο τους (ωτοπλαστική και ρινοπλαστική, για να αποφύγουν να πέσουν θύματα εκφοβισμού από τους ίδιους τους συμμαθητές τους.

Ομοίως, περισσότερο από το ήμισυ των χειρουργικών επεμβάσεων μαστού μεταξύ των νεαρών γυναικών, έχουν γίνει για να διορθωθούν, μεγάλες διαφορές μεγέθους ανάμεσα στα στήθη και άλλες συγγενείς ανωμαλίες.Ενώ η τηλεόραση, μπορεί να διαμορφώσει την εικόνα της πλαστικής χειρουργικής, η πραγματικότητα γίνεται όλο και πιο φανερή στο ευρύ κοινό.

Σίγουρα θα είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε, το πώς το πρόσωπο της πλαστικής χειρουργικής θα εξελιχτεί στο μέλλον.

Περισσότερα για την πλαστική χειρουργική στο κεντρικό μας web site με το πλούσιο υλικό www.kapositas.gr